سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاغل خاص اشباع نشده برای استخدام در ایران

نظر

 

رکود اقتصادی ،بالا رفتن نرخ تورم، تحریم های اقتصادی و محدودیت های سفت و سخت بازرگانی موجب ورشکستگی یا تعدیل نیروی بسیاری از کسب و کارها شده و همه را به تکاپو واداشته تا به دنبال مشاغل آینده دار در ایران باشند. اما در این میان چیزی که ایجاد نگرانی می کند، اشباع شدن بازار کار در بسیاری از رشته های دانشگاهی می باشد. استخدام با درآمد بالا، بدون بازار کار در کشور امکان پذیر نیست. دیگر دوره ی دکتر و مهندس گذشته و تقریبا خانواده ها به این حقیقت آگاه شده اند که بازار کار و رقابت در رشته های مهندسی و پزشکی تقریبا اشباع شده و نیاز بازار بیشتر به سمت مشاغل خدماتی سوق پیدا کرده. در میان جایگاه های شغلی، ردیف هایی که به نوعی مرتبط با رسانه های جمعی و اینترنت باشد، از آینده شغلی روشن تری برخوردار هستند. این بدین معنا نیست که باید صرفا به سمت مشاغل مهدنسی کامپیوتر و آی تی روی بیاورید. مقصود همان خدماتی هست که می توان به صورت آنلاین به مشتریان ارائه داد. این ردیف های شغلی از تولید محتوای بازاریابی اینترنتی تا مسئول خدمات در هر حوزه ای را شامل می شود. شما چه به عنوان راننده در یک شرکت اجاره خودرو و چه به عنوان مترجم برای تولید محتواهای اینترنتی استخدام شوید، در هر صورت آینده شغلی روشنی خواهید داشت.

Image result for employment

البته اگر بخواهیم دید بلند مدت تری را داشته باشیم، با پیشرفت علم و تکنولوژی، ربات ها به مرور جای نیروهای انسانی را خواهند گرفت و مشاغل به سمت هوشمند شدن حرکت خواهند کرد. ولی در حال حاضر در کشورمان ایران، نیاز بازار بیشتر در زمینه خدمات اینترنتی دیده می شود.

امروزه بیشترین فضای بازار کار برای افرادی وجود دارد که تسلط بر تولید محتوای بازاریابی و یا گرافیکی داشته باشند. فعالیت برای جذب مشتری در رسانه ها، شاخه ای است که همواره برای آن نیرو نیاز هست و تقریبا همان چیزی هست که هر کسب و کاری باید داشته باشد. استقبال فراوان مردم از شبکه های اجتماعی و بازدیدهای میلیونی روزانه از آن ها و همچنین اپلیکیشن استارت آپ هایی که خدماتی نوین ارائه می دهند، باعث شده تا بستری مناسب برای کارآفرینی در این حوزه ایجاد شود. در این میان، تاثیر تبلیغات تصویری بر روی حافظه بصری مردم نیز بر اهمیت شاخه ی گرافیک در این حوزه افزوده است.

منبع: اجاره خودرو

اگر بخواهیم یک جمع بندی داشته باشیم، اگر به دنبال یک شغل آینده دار در ایران هستید، به سراغ مشاغلی بروید که ارائه دهنده خدماتی خاص به جامعه هستند.