سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 نکته کلیدی در جلب رضایت کارفرما

نظر

 

1-رعایت آداب

کلیدی ترین و ابتدایی ترین نکته در برخورد اول، بدون شک آداب است.آداب مجـمـوعـه ای از رفــتار های مناسب و خـوب است و در واقـــع زبانی است که توسط آن احترام و تـوجه خــود را بدیگران بیان میکنیم.

بنابراین، محل کار شما جایی نیست که بخواهید نا مرتب باشید و با بی احترامی و بی توجهی رفتار کنید. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید.

  2-آگاهی از وضعیت صنعت و شغل مورد نظر

یکی دیگر از نکات مهم و موثر در جذب شما میزانی اهمیتی است که به به حرفه و شغلی که قصد جذب شدن در آن را دارید می دهید و تا چه میزان به آن آشنایی دارید. از این رو بهتر است با تحقیق درست و آگاهانه در این مصاحبه شغلی حضور یابید و در میان صحبت های خود به وضعیت فعلی بازار شغل مورد نظر، رقبا و سایر موارد مشابه اشاره نمایید. این موضوع از دید کارفرما از سابقه کار هم ارجح تر است.

3- اشتباه خود را بپذیرید

هنگام بروز اشتباه و توجیح کردن آن، مسئولیت خطای خود را بپذیرید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و میتواند تا حددی به جبران خطای شما کمک کند.

4- از سؤال کردن در محیط کار خجالت نکشید

بسیاری از کارکنان جدید، بیش از اندازه کم‌رو هستند و وقتی به مشکلی برخورد می‌کنند، از مطرح کردن آن خجالت می‌کشند. هر وقت به کمک نیاز داشتید، حتما از کسی بخواهید تا کمک‌تان کند. درخواست کمک از دیگران (یا کارفرما) به‌ویژه در اولین روز کاری، اصلا خجالت ندارد. بهتر است یک بار بپرسید و با اطمینان کارتان را درست انجام دهید تا اینکه با شک و تردید در کاری تلاش کنید و بعد ببینید که آنچه انجام داده‌اید نادرست بوده است.  

6-مشتاق و واقع‌بین باشید

یک کارمند خوب در برابر کارها و وظایف خواسته شده، داوطلب می‌شود و مشتاقانه از آنها استقبال می‌کند. اگر می‌خواهید به عنوان یک کارمند قابل اعتماد شناخته شوید، در برابر آنچه باید انجام شود اشتیاق نشان دهید.

گاهی اوقات لازم است کمی بیشتر محتاط باشید. اگر یکی از همکاران‌تان از شما بخواهد کاری را انجام دهید که از آن مطمئن نیستید، آن کار را انجام ندهید.

Image result for work office